گرا

صدای یه ماشین میاد، سرم رو به راست می چرخونم، خیلی دور نیست، نزدیک تر میشه، از جلوم رد میشه، فقط تا جلوم تعقیبش می کنم. چشمام اونور جاده رو می بینه، دستام رو دور زانو هام گره می کنم. اونور جاده رو می بینم. دوره.

صدای یه ماشین دیگه میاد. این یکی سریعتره، از صداش معلومه. می شنومش. از جلوم رد میشه، چشمام لحظه ای میبینتش. هنوز دوره.

یه آه می کشم. انگار نصف گرمای درونم خارج میشه. ذهنم باز تر شد. اما باز دورتر شد، ولی زیاد دیگه نگرانش نیستم. دستام رو تنگتر می کنم.

این دفعه صدای خیلی زیادی میاد. می فهمم ماشنیش سنگینه. زحمت نگاه کردن به خودم نمی دم. وقتی نزدیک تر میشه صداش بیشتر میشه. نمیشه دیگه بی تفاوت بود. خیلی آروم با صدای خیلی زیاد آزار دهنده از روبه روم رد میشه، دندونام رو بهم فشار می دم و چشمام رو تنگ تر میکنم. آخر  سر رد شد. خیلی دود داشت. اونور جاده محو شده. دیگه دور نیست چون اصلا نیست.

آروم آروم دود ها می رن. پیدا میشه. کمی دورتر رفته. نمی دنم چرا هرچی می گذره عقب تر میره. اصلا دیگه اهمیت نداره واسم.

خیلی می گذره. خیلی. هیچ ماشینی تو این مدت نیومده. من دیگه دستام رو گذاشتم رو پاهام ستون کردم زیر چونه ام. دارم به اونور نگاه می کنم…نه نگاه نمی کنم، میبینم.

نمی دونم چقدر گذشته؛ یه پیر میرد بیل به روی شونه رو که به سمت من داره میاد حس میکنم. نزدیکای من که میشه، از جاده رد میشه. کاملا دارم به پیر مرد نگاه می کنم. چقدر راحت رفت اونور. الان دیگه رو به روی منه داره میره اونجا که دوره. خیلی راحت. با تمام وجودم دارم بهش نگاه می کنم.

مشت هام رو گره می کنم؟

۱ دیدگاه

  1. ژوئیه 3, 2009 در 14:22

    فکر می کنم کنار جاده نشستی ، جای خوبی باید باشه !!!
    ولی من همیشه دوست داشتم وسط جاده بشینم به جلو نگاه کنم شاید به افکارم نظم بده شاید. ولی تا حالا که هیچی به این افکار درهم و برهمم نظم نداده هیچی .
    اما اگه توی اون جاده که من وسطش نشستم کسی که دوسش دارم ازم دور شه یا کسی که نمیشناسمش از اووووون دور دورا روی خط جاده و دید من بهم یواش یواش نزدیک شه واین حرکت اینقدر طول بکش که وقتی بهم رسید عاشقش شده باشم لذتش بیشتره شاید از نظم دادن به افکارم مهمتر باشه شاید. ولی اگه اون دو نفر مذکور از کنار جاده ازم دور یا بهم نزدیک شن توجهم و جلب نمی کنه (مشکل از منه دیگه به گیرنده ها تون دست نزنید)


پاسخی بگذارید

