سه گانه وراثت و الدست

عجب روزی بود این جمعه ما (26 تیر رو میگم)، یکی از ویژگی های این روز عجیب غریب تموم کردن قسمت دوم سه گانه وراثت به نام الدست بود. کتابی که کریستوفر پائولینی نوشته. فانتزی هیجان انگیزیست، شدیدا بر گرفته از تالکین و ارباب حلقه هاست. البته به اون پر محتوایی و زیبایی نیست؛ اما هیجانی رو با خودش داره.

هری پاتر از نظر شیوایی و روانی کلام در درجات بالاتری نسبت به سه گانه وراثت قرار داره اما شخصا هیچ وقت به این هیجان در هنگام خواندن هری پاتر نرسیدم. جمعه عصر شروع کردم به  خوندن کتاب، اوایل جلد دوم بودم. هرچه می گذشت هیجان بیشتر می شد، تا بحدی رسید که نمی تونستم خوندن رو متوقف کنم  و تا انتها پیش رفتم. کتاب رو که تموم کردم تشنه قسمت بعدی (بریسینگر) بودم. اما خوب ساعت 3 شب کتاب فروشی باز نبود وگرنه می رفتم می خریدم. یه نگاه کردم ببینم چند صفحه شده، دیدم 350 رو زدم. گفتم رکورد بدی نیست، انشالله سر بریسینگر می زنمش (اما بعیده، نمی خوام زود تموم شه).

الدست، قسمت دوم سگانه وراثت نوشته کریستوفر پائولینی

الدست، قسمت دوم سگانه وراثت نوشته کریستوفر پائولینی

در کل مثل نوشته پیشینم در مورد اراگون بود داستان دارای ضعف هایی است که به چشم می آیند. بعضی دیالوگ ها انگار بزور بوسیله کسی که اصلا توقع نداری ادا می شه تا داستان ادامه پیدا کنه. ترجمه رو مهناز ولی کرده که بهتر از قبل عمل کرده اما خشکی بین دو زبان رو از بین نبرده و می تونست بهتر از این ها باشه.

اما به هر حال اگر وقت کافی داشتید خوندن کتاب رو پیشنهاد می کنم. ما بریم قسمت سوم رو بخونیم.

پی نوشت:

عکس زیر عکس اصلی جلد کتاب هست. قسمت اول (اروگان)  دقیقا همان عکس کتاب اصلی است اما قسمت دوم (الدست) در کتاب ترجمه شده تغییر کرده که در بالا می بینید. این سه جلد مرتبط به هم بوده و عکس های آنها هم با توجه به داستان انتخاب شده است. بخاطر همین ضروری دیدم که این عکس رو بیارم:

الدست، قسمت دوم مجموعه وراثت نوشته کریستوفر پائولینی

الدست، قسمت دوم مجموعه وراثت نوشته کریستوفر پائولینی

5 دیدگاه

  1. ژوئیه 22, 2009 در 15:43

    همين اندازه كه تو رو مجذوب خودش كرده نشون ميده كتاب خوبيه

  2. محسن said,

    ژوئیه 22, 2009 در 22:12

    به منم یه چند تا کتاب معرفی کنید ……..
    بیشتر دوست دارم از داستان کوتاه و اینا شروع کنم تا رمان های چند صفحه ای ……

  3. امين said,

    ژوئیه 27, 2009 در 10:53

    سلام
    ممنون كه مرتب به وبلاگ من سر ميزنيد. در مورد فونت هم چشم حتما براي پست مطلب بعدي اينكار رو ميكنم. البته اگر پيشنهادي هم داريد راجه به اسم فونت، خوشحال ميشم كه بدونم.

    يا علي

  4. nima said,

    اکتبر 23, 2009 در 11:55

    اگر انتشارات کتاب رو می نوشتی برای خرید بهتر بود.
    بهر حال ممنون از اطلاعات

  5. اوت 17, 2011 در 11:38

    […] وراثت بود با کتاب “اراگون” شروع و سپس کتاب “الدست” و در آخر هم به “بریسینگر” می رسید. کریستوفر […]


پاسخی بگذارید

